Tisztelt Nagyérdemű!
Megtörtént a már közzétett EPIC: Armageddon magyar fordítás lektorálása, hála Comissar Holt kollégának.
Jelen bejegyzéssel elérhetővé vált a javítás, amit innen tölthettek le:
EPIC: Armageddon magyar fordítás, 2. javított kiadás
Eltekintve a nem kis számú félreütéstől és apróbb hejesirrássy hibáktól, az alábbi lényeges javítások történtek:
11. oldal: Őrködés (Overwatch): A formáció nem mozog, hanem lesben áll. Lehetővé teszi a formációnak, hogy az ellenséges formáció akcióját megzavarja azzal, hogy rálő. Nem választhatod ezt a lehetőséget, ha nincs meg a formáció koherenciája (lásd 1.2.1.).
11. oldal: Folyamatos tűz (Sustained Fire): A formáció nem mozog (még csak nem is fordul), de tud lőni egy +1 módosítóval. Nem választhatod ezt a lehetőséget, ha a nincs meg a formáció koherenciája.
15. oldal: Nyílt terep: az „Overwatch” parancsos gyalogság kap egy 5+-os fedezékmentőt, kivéve, ha a terep ennél jobb mentőt ad. Ennek az az oka, hogy a helyhez kötött gyalogságot nagyon nehéz észrevenni. Ne feledd, hogy az „Overwatch” felhasználásával a mentő megszűnik.
15. oldal: Páncélozott járművek: az a gyalogsági egység, amelyik talpa érinti a harcjármű talpát, -1 módosítóval támadhatók, azonban nem kapják meg a fedezékmentőt. Ez reprezentálja, hogy a harcjárművek mögött haladó vagy guggoló egységeket sokkal nehezebb eltalálni. 1DC-nyi járműhöz két talp csatlakozhat (a „normál” egységek 1DC-vel rendelkeznek).
18. oldal: 1.9.7. Törésvizsgálat: Miután a támadás teljesen véget ért, ellenőrizni kell, hogy a találat jelzőt kapott formáció megtört-e. A formáció megtörik, ha a találat jelzők száma meghaladja a formáció egységeinek számát, vagy egyenlő azokkal. Megjegyzendő, hogy a formációk nem törnek meg a támadások alatt, csak azok befejeződése után.
20. oldal: 1.10 OVERWATCH: Amely formáció „overwatch” akciót hajt végre, nem mozoghat, viszont lőhet, de mindezt az ellenfél fordulójában teszi. Valamely egyértelmű módon meg kell jelölni a formációt. Ne feledjük, hogy ha a formáció egységei több, mint 5 cm-re vannak egymástól, akkor „overwatch” akcióra nincs lehetőség, mivel a formáció felbomlott, ilyenkor előbb újra össze kell állniuk. Az „overwatch” akciós formáció rálőhet az ellenséges formációra, annak lépése befejezése után, mielőtt az megkezdené lövését, vagy a közelharcot.
21. oldal: 1.11. Kereszttűz: Azon formációk, melyek kereszttűzbe kerülnek, további veszteségeket szenvedhetnek el, mivel nehezen találnak ellene fedezéket.Ennek szemléltetésére a támadó kereszttűz bónuszokat kap a lövéshez.A kereszttűz bónusz akkor jár, ha két baráti egység közé húzott egyenes, legfeljebb 45 cm hosszú vonal keresztezi az ellenséges formáció egy egységét, vagy a formáció két egysége közt halad el.A kereszttűzhöz tiszta lővonalra van szükség, de nem muszáj minden formációban lévő fegyver hatósugarában lennie a megtámadottnak. A megtört, vagy march akciós formációk nem kaphatnak kereszttűz bónuszt és nem számítanak más egység kereszttüze szempontjából sem.
23. oldal: Az egység beléphet az ellenség ellenőrzött zónájába annak érdekében, hogy talpkapcsolatba kerüljön vele. A talpkapcsolat lehetővé teszi, hogy az egység a firefight értéke helyett a közelharci (close combat) értékével harcoljon. Ez az egyetlen alkalom, amikor egy egység beléphet az ellenség ellenőrzött zónájába (lásd a zónák ellenőrzésére vonatkozó szabályokat 1.7.3). Ne feledd, hogy a lentebb vázolt esetet kivéve, a rohamozó egység nem léphet olyan ellenséges egység ellenőrzött zónájába, mely nem része a célpontként megjelölt formációnak.
24. oldal: 1.12.6 TÁMOGATÓ TŰZ: Amennyiben a közelharcban részt vevő támadó vagy védekező egységeket nem pusztítják el maradéktalanul, lehetőség nyílik a közelharcban részt vevő ellenséges egységektől legfeljebb 15cm-en belül álló egységeknek támogató tűz leadására.
32. oldal: Titán-ölő (titan killer): A titán-ölő fegyver ellen a célpont semmilyen mentődobást vagy fedezékmentőt nem kap, még megerősített páncéllal sem. A harcigépek külön szabályok alá esnek, amikor eltalálja őket egy titán-ölő fegyver. Ebben szerepel, hogy sebezhetetlen mentővel sem dobható mentődobás, de helyesen dobható.
45. oldal: Az Epic csaták csak a legritkább esetben zajlanak az ellenfél elpusztításáért, leggyakrabban célpontok elfoglalásáért zajlik a küzdelem. Az egyes célpontokat felváltva helyezik el a játékosok, stratégiai besorolás dobást követően. A dobást nyerő rakhatja fel az elsőt. Ez az objektíva az ellenfél főobjektívája és a játékos az asztal saját maga felé eső szélére helyezi el, tetszőleges helyre, majd ellenfele ugyanezt teszi saját oldalán. A két másikat (szintén egyesével felváltva), az ellenfél térfelén kell elhelyezni oly módon, hogy az objektíva másik célponttól és az ellenséges asztalszéltől legalább 30cm-re helyezkedjen el.
48. oldal: Törd meg a lelküket (Break Their Spirit): a játékos elpusztítja ellenfele (bővítményekkel együtt) legnagyobb pontértékű formációját. Ha több ilyen is van, bármelyik elpusztításáért jár ez a pont.
48. oldal: Mindegyik lehetőség egy győzelmi pontot jelent. A csatát az nyeri, aki több győzelmi pontot szerez a harmadik forduló záró fázisát követően. Amennyiben egyik játékos sem szerzett legalább két győzelmi pontot, illetve megegyező számút gyűjtöttek a harmadik és a negyedik kör végén is, akkor tiebreakre kerülhet sor. Ekkor mindkét játékos dob D6-al. Ha a két dobás eredménye azonos, úgy új kör következik, ha nem, sor kerül a tiebreakre.
Utolsó kommentek