Címkék

Utolsó kommentek

  • Leaxe: Megnéztük az első titán durranáskor. Scoutra is kapnak. "If any Scout or Battle Titan formation is destroyed, then any friendly formations within line of sight receive one blast marker." MeyilKree... (2015.10.28. 08:47) A titánok harca
  • Bulba: Bár nem néztem meg most a sereglistákat, de úgy rémlik, hogy az AM-nél csak battle titan kilövése után kap a többi line of sight-ban álló formáció blast markert. A Warhound viszont scout titan... (2015.10.28. 05:06) A titánok harca
  • MeyilKree: Azonnali betűméretnövelést követelek, mert olvashatatlan telefonon és tableten is! A képek jók viszont! ;) (2015.10.27. 22:59) A titánok harca
  • Sebitar: Ó jessz! Köszöntük!:) (2014.08.15. 18:55) Epic szabálykönyv magyarítás 2nd edition
  • Petrow: Nicey nice, köszönjük! (2014.08.15. 13:22) Epic szabálykönyv magyarítás 2nd edition
  • Utolsó 20

Egy terepasztal születése...

2013.12.10. 08:49 | Bulba | 3 komment

Az alábbiakban az idei Games Day-en debütált Epic moduláris terep elkészítéséről írok pár sort.

Sajnos (hanyagságom miatt) az építés menetét fényképekkel nem tudom illusztrálni, de igyekszem egyértelmű lenni.

Maga az építés irtózatosan hosszú időt vett igénybe. Őszintén szólva már nagyon vártam az elkészülést, mert rettentő módon elegem volt már belőle. :-) De megérte, mert jó játszani rajta. Viszont aki belevág hasonlóba számítson a család haragjára, mert kb 400 óra a tiszta építési idő (nekem legalább is ennyi volt).

Már a 2012-es Games Day után körvolnalazódott, hogy a következőn Horus Heresy lesz a téma. Mostanában nagyon beindult ez a vonal a GW-nél, így gondoltuk megmutatjuk, hogy az igazi HH az nem 28mm-ben látványos, hanem megacsatában, amire nincs alkalmasabb 40K rendszer, mint az Epic: Armageddon. A seregek megvoltak (zömmel), már csak egy jó terep kellett az egészhez. Voltak épületromok, de az egy csupasz asztalon nem az igazi.

Kb. itt döntöttem el, hogy belevágok valami monumentális dologba. Még a többiek elől is titkolva megkezdtem a Császári palota elkészítését, mint az egész majdani bemutató alapját. Már ekkor tudtam, hogy moduláris terephez illeszthetőnek csinálom meg, mivel régóta fentem a fogam egy ilyenre.

A Palota alapja egy 2cm vastagságú XPS lemez, amit felragasztottam egy 60×60-as, 1mm vastag sztirollapra. Kapott egy fekete festést, némi szürke drybrusht, kvágtam belőle a rámpák majdani helyét és kész. Ez volt az egyszerűbb része. Jöhet a fal. Mint majdnem minden, ez is 1mm sztirolból készült. Először elkészítettem a belső merevítőket, majd a falak felragasztása után raktam fel a felső, vízszintes lemezt. A kapunak hagytam ki helyet és megépítettem a két kapupillért. Ez 8mm-es lemez, amit simán ráragasztottam a falra. Jöhetett a két kaputorony.

Be kell valljam, hogy az alapötletet egy Forge World által készített tereptárgy alapján loptam, nevezetesen ez volt a minta: Imperial Fortress Walls. Szép-szép, de a céljaimnak nem az igazi (főleg az ára). A torony ezért kissé átalakult, egyszerűbb formában, viszont merev, mint az állat (játékhoz főleg ez kell). Itt több réteg sztirolt alkalmaztam, hogy az ablakoknak meglegyen a 3D hatása, ugyan ez volt minden ablaknál. A tornyok teteje egy külön rémálom volt. Kvágtam a 12db tökéletesen azonos méretű (ez fontos) lemezt, összeszenvedtem őket 2db hatszögletű tetőnek, majd megkapták az élcsíkokat. Csak ezzel a két tetővel kínlódtam vagy hat órát. A két (képeken) aranyszínű lezáró kúp pillanatragasztóval átitatott papírból készült.

Itt még nem nagyon volt lelki erőm nekiállni a kapunak, így megcsináltam a mellvédeket. Ezzel jobban megszívattam magam, mint ha a kaput csinálnám, mert a kis merevítő háromszögek kivagdosása és beragasztása igazi rémálomnak bizonyult. De végül (kb egy egész nap melóval) elkészült.

A kaput eredetileg nem nyithatóra csináltam meg. Így is mutattam be a kész palotát később a többieknek. Persze azonnal hiszti volt, hogy miért nem nyitható, így némileg átalakítottam, a továbbiakban ennek az építéséről írok.

A keret egy 8mm-es sztirollemez, amiből egyben kivágtam a két oldalsó elemet és az áthidalót, az oldalsóknál alul hagyva egy kis 5mm-es belógást, amire az alsó forgócsap (kvázi zsanér) került. A megmaradt nyílásba bevágtam a kapuszárnyakat (az alsó belógást kihagyva), majd felülről és alulról összefúrva a tokkal beraktam a forgócsapokat. A keretet ezt követően egyre nagyobb nyílású 1mm-es szrirolokkal vastagítottam, ami így egy szép, tagolt, térhatású felületet adott. Amikor kész, jöhetett a helyre ragasztás, majd a kapu feletti híd.

A fal itt még nagyon csupasz volt, ezért összedobtam rá két felépítményt, aminek a tetejére mágnesezett lövegtornyokat raktam, az alattuk lévő falszakasz meg kapott egy 8mm-es vastagítást. Még így sem tetszett, ezért raktam a falra kiemelkedő lemezeket, a szélekre meg zongorahúrból csöveket.

Jöhetett a festés. Ezzel nem sokat szaroztam, egy fekete alapra airbrush segítségével betonmintát fújtam, a tetőket fekete és vörösréz keverékével lekentem és annyi. A csövek és ágyúk fémszínt kaptak fekete washhal, az utólagos díszek arany színek, fekete alapon. Az ablaknyílásokra nyomtatható fóliára létező templomi ablakok mintáit nyomtattam, majd azokat beragasztottam. A falon lévő zászlók szintén nyomtatott fóliák.

A palota külső részére 28mm-es figurákból szobrokat festettem. Ennek menete nagyon egyszerű. Fekete alapra egy nagyon erős bronz drybrush, majd szintén drybrushal egy erős sötétzöld, gyengébb goblin green, még gyengébb foul green és egy szinte észrevétlen fehér. Megfesteni kb 15 perc/db.

A rámpák és a külső fal szintén sztirol, kicsit megfarigcsálva egy szike hegyével, a domborművek és a kapu rozettái meg felirata Scibortól származnak. A sarkon lévő rakétavető fogalmam sincs honnan van (szerintem 40K termi rakéta), amit egy Wagora raktam rá.

A Palota ezzel elkészült. Itt volt egy jó 6 hónap szünet, mert lakásfelújítás és kedvhiány hátráltatta a munkát.

A moduláris terepet 30×30cm-ben terveztem legyártani, mivel így a legtöbb asztalméret jól beborítható vele. Azt tudtam, hogy a variálhatóság miatt az utak középen kell, hogy "kilépjenek" a lapokból. A szélességüket 10cm-re vettem, hogy egy Imperator titán is elférjen rajta.

A festésük a következő módon történt. Fekete színezőpasztával és szivacshengerrel lekentem 3 rétegben az utakat. Ezt követően fehér akrillal egy széles ecset hecsével "szúrkálva" a felületet bepacsmagoltam a sávok helyét. 1,2mm-es maszkolószalaggal leragasztottam, és újra lekentem feketére. Mivel így még túl csupasznak gondoltam, ezért 2cm-es papír szalaggal kimaszkoltam a szélein két sávot, amit sárgával áthengereztem. Maszkolás fel. Itt volt egy kis para, hogy felszedi-e a szalag a festést, de szerencsére nem.

A "járdák" szintén 1mm-es sztirolból készültek. Részben időhiány (már csak 1 hét volt a Games Day-ig) miatt, részben mert már nem volt idegem festeni, szürke fóliával borítottam azokat, az út felé eső végeiket a járdaelem alá hajtva és pillanatragasztóval rögzítve, a modul szélénél meg az egészet a modul alá hajtva (ez egyben odafogja a járdát is az alaphoz). Némely járdát kivágta vagy keskenyebbre vettem, hogy legyen egy kis parkosítás is a terepen, amit pva-ba ragasztott homokolással láttam el, átkentem vallejo barna dippel és foltokban műfüveztem.

Íme a végeredmény:

Címkék: modellezés

A bejegyzés trackback címe:

https://epichq.blog.hu/api/trackback/id/tr665684071

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Leaxe 2013.12.10. 09:13:57

Ide is beírom amit már személyesen mondtam: Rettentő jó lett. Használva lesz rendesen!

Petrow 2013.12.11. 08:14:49

OK, én simán megvettem Forge World-ösnek az erődöt a képek alapján :)
Gratula, tényleg remek munka.
süti beállítások módosítása