Ha mindkét játékos az összes formációjával már cselekedett, a kör vége következik.
A kör végi teendők a következők lehetnek:
- eredményhirdetés
- találatjelzők leszedése a formációkról
- megtört formációk "visszahozása"
Azt, hogy a kör végi teendőket ki kezdheti meg, egy egyszerű kezdeményező dobással lehet eldönteni. Ennek nagyobb jelentősége lehet, mint amilyennek elsőre tűnik, mivel a hamarabb cselekvő játékos akadályozhatja ellenfelét.
Eredményhirdetés
Egy átlagos Epic csata 3 körig tart. A harmadik kör végén meg kell vizsgálni, hogy melyik játékos hány győzelmi pontot szerzett és ez alapján eldől a győzelem. Ha az eredmény döntetlen, új kör kezdődik.
Találatjelzők leszedése
A kör végén lehetőség van találatjelzőket leszedni a formációkról. Ehhez egy normál parancsvételi dobás szükséges, amit az alábbiak módosítanak:
- a formációnak van találatjelzője (ez biztos) -1
- a formáció 30cm-es körzetében van megtöretlen ellenséges formáció -1
A módosítók összeadódnak.
Ha a dobás sikeres, a találatjelzők felét le kell venni a formációról (felfelé kerekítve).
Megtört formáció "visszahozása"
Ha a kör közben egy formáció megtört, lehetőség van azt újra harcba vezényelni. Ehhez egy normál parancsvételi dobás kell, amit az alábbiak módosítanak:
- a formáció megtört (ez tuti) -2
- a formáció 30cm-es körzetében van megtöretlen ellenséges formáció -1
A módosítók összeadódnak.
Ha a dobás sikeres, a formáció nem számít megtörtnek és félannyi találatjelzőt kap, mint amennyi a megtöréséhez szükséges (felfelé kerekítve).
A kör végi kezdeményezésnek leginkább itt van szerepe, ha két megtört formáció van egymás közelében. Amelyik előbb visszahozható, az azonnal ad -1 módosítót a másik dobásához.
Ha ezeken a lépéseken végigértünk, a kör befejeződött.
Ezzel a bejegyzéssel nagyjából kitárgyaltuk a főbb szabályokat, ezek ismeretében a játék már kipróbálható.
A következő bejegyzés a sereg összeállítását taglalja majd.
Amennyiben bármilyen kérdés vagy vélemény felmerül, várom a hozzászólásokat.
Utolsó kommentek