Címkék

Utolsó kommentek

  • Leaxe: Megnéztük az első titán durranáskor. Scoutra is kapnak. "If any Scout or Battle Titan formation is destroyed, then any friendly formations within line of sight receive one blast marker." MeyilKree... (2015.10.28. 08:47) A titánok harca
  • Bulba: Bár nem néztem meg most a sereglistákat, de úgy rémlik, hogy az AM-nél csak battle titan kilövése után kap a többi line of sight-ban álló formáció blast markert. A Warhound viszont scout titan... (2015.10.28. 05:06) A titánok harca
  • MeyilKree: Azonnali betűméretnövelést követelek, mert olvashatatlan telefonon és tableten is! A képek jók viszont! ;) (2015.10.27. 22:59) A titánok harca
  • Sebitar: Ó jessz! Köszöntük!:) (2014.08.15. 18:55) Epic szabálykönyv magyarítás 2nd edition
  • Petrow: Nicey nice, köszönjük! (2014.08.15. 13:22) Epic szabálykönyv magyarítás 2nd edition
  • Utolsó 20

Alapszabályok 5. - Közelharc

2011.06.20. 09:16 | Bulba | Szólj hozzá!

 Közelharci mozgás

A közelharc csak engage paranccsal kezdeményezhető. A támadó tesz egy normál lépést az ellenfél felé és a talpkontaktusba került egységek közelharcba kezdenek.

Az oroszos Hurrá!!!

Az ellenfél nem nézi tétlenül társai lemészárlását. A megtámadott formáció minden, talpkontaktusban nem lévő tagja kap egy szabad mozgást, amivel megpróbálhat további talpkontaktusokat létrehozni, vagy tűztámogató pozícióba kerülni. Ez a mozgás 30cm alap mozgásig 10cm, az alatt 5cm.

 Talpkontaktus

Azon egységek vívhatnak csak közelharcot, amelyek talpkontaktusban állnak ellenfelükkel. Egy egységgel legfeljebb két ellenséges egység állhat talpkontaktusban. Kivételt képeznek ez alól a harci gépek (WE), velük minden a maximális DC pontjuk után két egység lehet talpkontaktusban.

Pajzsok

A harci gépek esetleges pajzsai közelharcban nem számítanak, mivel a támadók a pajzs mögé kerülve csépelik azokat.

A közelharc végrehajtása

Minden közelharc az alábbi lépésekből áll:

1. célpont kiválasztása: a megtámadandó formáció és a támadó megnevezése

2. roham: engage parancs végrehajtása

3. ellenmozgás: a megtámadott ellennyomása (lásd oroszos hurrá)

4. közelharc kidolgozása: a támadó és a megtámadott támadásai egyszerre zajlanak le és a veszteségeket is egyszerre szenvedik el. Mindkét játékos kidobja a megfelelő (close combat vagy firefight) támadásait és kapott találatai után mentődobásait. Ezt követően a veszteségeket eltávolítják, majd a közelharc eredményét kockadobással eldöntik (lásd lent).

5. visszavonulás: a közelharc vesztese megkapja a veszteségei után járó találat jelzőket és visszavonul, egy mozgást bármely irányban. Ha a mozgása végén 15 cm-en belül ellenséges megtöretlen formáció van, elpusztul.

6. összeállás: a győztes formáció megkapja a veszteségei után járó találat jelzőket, majd rendezi sorait egy szabad mozgással (30cm alap mozgásig 10cm, az alatt 5cm).

Közelharc (Close combat, CC)

Minden egységnek van egy közelharci értéke. Ezt az értéket használják talpkontaktusba került ellenfelek a támadás leadására. Ezt az értéket egyes képességek (pl. extra attack) változtathatják, leginkább a dobott kockák számának tekintetében.

 

Tűzharc (Firefight, FF, támogató tűz)

Egyes egységek adhatnak le támogató tüzet a közelharcban álló baráti egységek segítésére.

Támogató tüzet bármely, közelharcban nem álló, akár más formációba tartozó egység leadhat, legfeljebb 15cm-re lévő célpontra. Támogató tűz esetén nem számít a célpont típusa (AP/AT) és barrage nem lőhető. A támadás a támadó firefight értékével történik. 

 Ezt az értéket egyes képességek (pl. extra attack ) változtathatják, leginkább a dobott kockák számának tekintetében.

 

Közelharci eredmény dobása

A közelharc végén a győztes eldöntésére a játékosok 2D6 kockadobást tesznek,. A két kockából a magasabb dobás eredményét kell figyelembe venni. A dobás eredményét a következők módosíthatják:

- minden okozott veszteség +1

- a formáció több egységből áll, mint az ellenfélé +1

- a formáció legalább kétszer annyi egységből áll, mint az ellenfélé +1

- a formációnak nincs találatjelzője +1

- az ellenfélnek több találat jelzője van +1

Az értékek összeadódnak és a dobáshoz adva kiadnak egy végeredményt. A két eredményt összehasonlítva a magasabb értékű nyerte a közelharcot. Egyenlőség esetén új közelharc kezdődik.

 

Háziszabályok

A normál közelharci szabályok nem illeszkedek igazán a Warhammer 40.000 világának hangulatához, ezért bevezettünk pár háziszabályt.

Support weapon

Egyes fegyvereket kimondottan támogató szerepre szántak. Ezek kapnak egy extra támadást, ha firefight-ban használják őket.

Az utolsó emberig

A közelharc végén nincs kockadobás, hanem új igazodó mozgás (5 illetve 10cm) történik és folytatódik a közelharc. Ha ezen mozgással nem lehetséges ismét talpkontaktusba kerülni, az ellenfelek megállnak egymástól 5cm-re és vége a közelharcnak.

A támadó bármikor megpróbálhatja kivonni a formációját a közelharcból (1 szabad mozgás), de ekkor az ellenfele kap egy szabad firefight támadási lehetőséget.

Taposás

 

Nagyméretű járművekkel bele lehet gázolni az ellenfél gyalogságába.

AV vagy WE típusú egységek első támadáskor kapnak egy extra közelharci támadást, a páncélmentőjüknek megfelelő értékkel. Ez a támadás csak INF illetve LV egységek ellen hatásos.

Címkék: szabályok

A bejegyzés trackback címe:

https://epichq.blog.hu/api/trackback/id/tr722999460

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása