Mozgás
Az egységek alap mozgás értékét az adatlap sebesség értéke jelzi. Ez az egy lépéssel megtehető maximális mozgási távolság. Természetesen ennek lemozgása nem kötelező.
Többszörös lépés
Ha egy cselekvés lehetővé teszi többszörös lépés megtételét (pl. double), akkor az egyes lépések egymást követően hajtódnak végre, nem egyszerűen a távolságokat összeadva.
Ellenőrzött zónák (Zone of Controll, ZoC)
Minden egység egy a talpától mért 5cm-es területet ellenőriz. Ebbe a zónába elleneséges egység csak abban az esetben léphet be, ha talpkontaktusba akar kerülni vele.
Talpkontaktusban álló egység elveszti az ellenőrzött zónáját.
Ellenőrzött zónán ellenséges egység nem haladhat át.
Baráti egységek átléphetnek egymás ellenőrzött zónáján, feltéve, hogy az akin átlépnek gyalogság (infantry) típusú egység.
Csapatszállítók
Egyes járművek képesek egységek szállítására. A szállítható egységek típusa és mennyisége fel van tüntetve a jármű adatlapján.
Az egységek beszállásához egyszerű talpkontaktust kell létesíteni a szállítójárművel, a kiszállás ellenben a jármű 5cm-es körzetébe történik. Ha a kiszállt egység talpkontaktusban marad a szállítójárművel, lövéssel -1 módosítóval támadható.
Egy ki-és beszállás egy mozgásnak minősül.
A csapatszállító járműben utazó egység nem tüzelhet (kivéve, ha a szabályok másként rendelkeznek).
Ha a csapatszállító jármű két ellenséggel áll talpkontaktusban, a szállított egység nem szállhat ki!
Ha a csapatszállító jármű megsemmisül, a benne utazók is dobnak egy páncélmentőt a saját értékükkel, ami ha sikertelen, ők is elpusztulnak.
Terepek
A terepek adhatnak az egységeknek egy ún. fedezékmentőt. Ez ugyan úgy működik, mint az egység saját páncélmentője. A játékos választhat, hogy mentőként az egység saját páncélmentőjét vagy a fedezékmentőt használja.
A terepek három csoportba sorolhatók:
- semleges terep: nem befolyásolja az egység mozgását
- járhatatlan terep: az egység nem léphet erre a tereptípusra és nem haladhat át rajta
- veszélyes terep: minden egységre, amelyik erre a terepre lép dobni kell egy módosítatlan D6-ot. Az egység 1-es dobásra megsemmisül (találatjelzőt nem kap a formáció). Lehetséges a veszélyes terepen az óvatos mozgás (max. 5cm sebességgel), ilyenkor a rontott veszélyes terep teszt újradobható.
Az egyes terepek hatásait az alábbi táblázat szemlélteti.
erődítmény: nem érvényesül a kereszttűz -1 páncélmentője. Járművekkel járhatatlan, kivéve, ha szándékosan nekik épült (pl. lövegállás)
domb: a dombon álló egységeknek az akadályok tüzelés szempontjából nyílt terepnek számítanak
nyílt terep: az overwatch parancsos gyalogság kap egy 5+ fedezékmentőt.
út: a sebbesség érték 5cm-el megnő. Ha minden a formációban lévő egység az úton tartózkodik, a marsch parancs automatikusan sikeres, azonban ehhez mindhárom mozgást az úton kell megtenni.
Ha a megcélzott ellenséges formáció részleges takarásban van, akkor -1 módosítóval támadható. Azonban a játékos dönthet úgy, hogy csak a takarás nélküli egységeket támadja, ebben az esetbe a negatív módosító nem jár, viszont veszteség is csak a látható egységeknek okozható.
Utolsó kommentek