Ezzel a bejegyzéssel új cikksorozat veszi kezdetét. Kielemezzük a legfontosabb szabályokat, megnézzük, hogy mik azok a részei, amiket könnyű figyelmen kívül hagyni, megvizslatjuk a működési mechanizmusukat.
De most nem ez jön.
Összeült egy kis Epic kupaktanács és egy-két sör (esetemben öt :-) ) mellett megbeszéltünk pár háiszabályt, amit ezentúl alkalmazunk, tesztelgetünk. Ez persze nem hivatalos, de ha beválik, színesíti a játékot.
Nézzük is meg, mik ezek.
A BOLYGÓTÍPUS
A bolygó, amelyen harcok dúlnak alapvetően meghatározza a lehetséges időjárási eseményeket, valamint alapvetően befolyásolhatja az alkalmazott taktikát.
A játék megkezdésekor a játékosok megbeszélik, hogy milyen típusú bolygón játszanak, vagy kockadobással dönthetik el azt. Mindkét játékos dob 2D6-al, az eredményeket összeadják, majd megkeresik az alábbiakban, hogy mely típusú lesz a harcmező.
4, 19 Aszteroida: Légkör és gravitáció nélküli bolygótípus. Jellemzője, hogy a gravitáció hiánya miatt minden mozgás különösen kockázatos, ezért a double vagy marshall parancs végrehajtásakor veszélyes terep dobást kell tennie minden, a mozgásban részt vevő egységnek. A légkör hiánya miatt a barrage típusú támadások kevésbé sebeznek (nincs légnyomás), azonban nagyobb területre hatnak, azaz a támadásra -1 módosító járul, azonban 2 kis sablon helyettesíthető 1 nagysablonnal, mivel a gravitáció hiánya a repeszeket is jobban szétszórja.
11, 23 Meddő világ: Mérgező légkörű, ellenséges környezetű bolygó. A legkisebb létfenntartó rendszer sérülés is azonnali halált okozhat, ezért minden támadást úgy kell kezelni, mintha disrupt típusú fegyverrel adták volna le.
10, 13, 18 Vulkanikus bolygó: A klasszikus, tűzhányókkal és mindenütt lávával borított világ. A teljes harctér veszélyes terepnek minősül, azonban a tesztdobás értéke 7+.
5, 8, 14, 17, 22 Föld típusú bolygó: Normál, Földszerű klímájú bolygó, különleges szabály nélkül.
6, 16, 24 Sivatagbolygó: Sivatagos világ, homok, ameddig a szem ellát. A homok miatt a mozgási alapsebességek 5cm-el csökkennek. A skimmer és jump pack képességű egységek sebessége nem csökken.
7, 15, 21 Jeges bolygó: A bolygó teljes felszínét hó és jég borítja. Megfelelő védőeszközök nélkül könnyen belehalhat az uralkodó viszonyokba bárki. Minden kör elején a formációkra dobni kell 1D6-al. Hatos dobás esetén a formáció minden infantry vagy character típusú tagja egy 6+ erejű, nem menthető fagyási sérülést szenved el, egyéb típusoknál ez az érték 7+. Az esetleges veszteségekért nem kap a formáció blast markert. A mozgási sebességek 5cm-el csökkennek, kivéve a skimmer és a junp pack képességű egységeket.
9, 12, 23 Halálvilág: Különlegesen ellenséges környezet, gyakoriak a veszélyes vadállatok és más természetes képződmények. Minden kör elején a formációknak dobni kell 1D6-al. Hatos dobásra a formáció minden tagja veszélyes terep teszt megtételére köteles, függetlenül attól, hogy végzett-e mozgást.
ÉPÜLETEK ÉS OBJEKTÍVÁK
Épületek
Az épületekben akármilyen létszámú infantry egység elfér. Ennek előnye és hátránya is van.
A lőtávokat (mind lövés, mind firefight) az épület alapjától kell mérni, mind kifelé, mind befelé lövésnél.
Az épületbe belépni akkor lehet, ha az egység eléri annak alapját. Ugyan így, kilépéskor is az épület alapjától kell mérni.
Sablonos támadásnál amennyiben a sablon középpontja az épület fölé esik, minden, az épületben tartózkodó egység sablon alattinak számít. Ha a középpont nem éri az épület alapját, csak a sablon egy része takarja, úgy az épületben tartózkodók fele számít sablon alattinak. Azt, hogy mely egységek, az őket irányító játékos választja ki.
Közelharcban annyi kiválasztott védő vesz részt, amennyien normál esetben részt vehetnek (azaz egy gyalogos talppal kettő lehet base contactban). A közelharcban részt vevő egységeket az őket irányító játékos választhatja meg. Épületben folyó közelharcba támogató tűz nem adható az épületen kívülről.
Objektívák
Objektívának bármi kijelölhető, akár egy épület valamely pontja is. A foglalási távot innen kell mérni. A normál objektíva jelzők esetén is annak középpontja számít.
Utolsó kommentek