Az alábbi poszt Petrowtól érkezett, aki a necron sereget vette górcső alá.
Ezúton köszönöm neki a remek posztot és bíztatok mindenkit hasonlóan jó színvonalú írásokra.
FÉMESE (Necrons)
A necron faj egyértelműen a 3. kiadásos codex alapján került be az Epic játékrendszerbe.
Béka segge alatti strategy ratingjük biztosítja, hogy többnyire reaktívan fogunk velük játszani, és nem sokszor fogunk űrgárdistákat lelépni az asztalon. 1-es Initiative értéküknek hála viszont a kiadott parancsokat jó eséllyel végre is fogják hajtani.
Általános szabályaik
Portálok: Egyrészt, a reserve-ben lévő formációkat tudja egy ilyen eszköz pályára hozni, másrészt 15 cm-en belül jutva egy portálhoz a teljes formáció visszakerül reserve-be. Csít? Mondok még jobbat: ha két portál van a pályán, az egyikbe bemászik a formáció, és a másikból kimászik, 1 körön belül! Mondjuk egy portált egy körben csak egyszer lehet használni, de így is alaposan borul a "vánszorgó necron sereg" képe. Szerencsére járművekből csak walker teleportálható, így a "monolithból kihúzok egy másik monolithot, abból egy harmadikat, és abból egy Warbarque-ot" okosságtól nem kell félnünk.
Phase out: a 40k-ban már nem létező szabály sokáig keserítette a fémkasznik életét. Itt azonban inkább pozitív, mint negatív. A megtört formációk szépen eltűnnek a színről, és mennek vissza reserve-be. Innen csak portálokon keresztül tudnak visszatérni, úgyhogy célszerű ezeket minél hamarabb elintézni (ha csak ilyen könnyű lenne...). A PO-n átesett squadnak sikerrel kell vennie egy rally ordert, és csak utána jöhet vissza. Genyó dolog, hogy miután megverted assaultban, szépen kiteleportál a pályáról a mészárlás előtt, de minél több egysége van kint, annál jobban kell sáfárkodnia a portálokkal.
Reserves: a teljes sereg kezdhet reserve-ben, de teleport képesség híján csak portálokon át mászhatnak pályára. Mivel a hajójuk sem tud planetfall-t, így ez inkább a harci gépek kiváltsága lesz, a legnagyobbakat kivéve. Emellett garissont sem tehet fel a pályára, leszámítva a Tomb-ban kempelő egységeket (lásd alant).
Necron: újabb sajtszagú képesség a gyalogságnak, melynek egyetlen hátulütője, hogy az ilyen egységeknél nincs march order. Rally esetén nem csak BM-et vehetsz le a formációról, de ha akarod, helyette visszahozhatod az elhullott egységeit is. Például 4-es dobás esetén leveszel 2 BM-et, és visszapakolsz 2 unitot a formációba. Nota bene, a Marshal ordert +1 bónusszal indítják a srácok...lehet számolgatni.
Tomb complex: semmi más, mint egy blitzkrieg objektíva, emellett egy fix portál a pályán. Pontosabban, az ellenfél oldaláról nézve egyel több portál a kelleténél, amit elpusztítani sem lehet. Emellett max. 2 falanx garissonban kezdhet a sírboltban.
Living Metal: az igazán aztak***vaOPcsítszemétsz*r képességet a végére hagytam. Minden ilyen gép kap egy Reinforced Armour mentőt (Macro és Lance ellen is, emellett még invu save-et is, hogy kerek legyen a sajt). Minden TK(X) fegyver TK(1) lesz, és még ez ellen is van egy (egyszeres) Reinforced mentő, és invu save. És nehogymá' a sniper fire rontsa a mentőjét, naneeem. Összefoglalva, "Frodó-mithril-páncélban-
Infantry Units
Necron lord: megbízható alapválasztás, Leader, kezében Staff of light, ami MW közelharcban, +1 attack FF-ban és CC-ben. Meglepő módon nincs "necron" szabálya, de csak necron egységekhez csatolható, úgyhogy Probleme gelöst. És természetesen egy invu save is befigyel.
Warrior: űrgárdista kaliber, de ratyi CC érték. Fegyvere ugyan nevetséges lőtávval van megverve, de AP/AT csatákban is bevethető. Nem az a választás, akiket közelharcba akarsz küldeni, de a falanx kötelező, és bizony annak a magját a warrior alkotja.
Immortal: Hangyányit meggyőzőbb értékek, sajnos csak warrior upgrade-ként tehetik tiszteletüket. Élőerő ellen sörétes puskaként működnek, csak közelre ütnek, de ott nagyot. Visszakacsintás a nagytestvér felé, hogy AT6 fegyverükkel ők, és a warriorok is meg tudják karcolni a legnagyobb járműveket is.
Flayed One: teleport+necron+scout+
Pariah: tiszteletet parancsoló CC és FF értékek párosulnak a MW támadással, valamint az Immortalnál látott távolsági tűzerővel. A dolog szépséghibája, hogy van mellette egy 0-1 megkötés, 60 pontos árcédula, és a necron képesség hiánya. Kár értük, mert egyébként nagyon feldobnák a harmatos CC képességet a falanxban. Így viszont a sniperek kedvencei lesznek.
Destroyer: gyors, és erős mounted skimmer gyalogság, élőerő ellen aratógép, és egész szép távolságról zúzza le az ellenséges formációkat. Alapformájában a warrior/immortal pároshoz hasonlóan csak karcolgatja a tankokat, Heavy Destroyer fejlesztéssel viszont már cudarabb ellenfelük lehet. Lord is kinevezhető melléjük, azonban borsos árcédulájuk és nyilvánvaló fenyegetésük miatt nem sokáig maradnak majd a pályán, ha egyszer is nyílt színre kerülnek. Közelharcban sincsenek elveszve, hála skimmer képességüknek. CC erejük még tovább húzható wraithekkel.
Wraith: Necron, Fearless, Invu, Skimmer, First Strike, mindez a Necronnál átlagos 4+ védelemmel, és átlag feletti sebességgel. A destrokkal nagyon jól kiegészítik egymást, arcpirítóan drágává téve a formációt... A közönséges warrior falanx mellé is jöhetnek, de oda inkább csak tölteléknek.
Armoured Vehicles
Tomb Spyder: MW ütés ide, fedezék-negáló scarab swarm oda, nem túl marcona lépegető, nevetséges harci értékekkel, és átlagos páncélzattal. Viszont leader, és fearless, így a nagyobb Necron formációkat segíthet jobban életben tartani. Maxra felhúzva a létszámukat a lorddal együtt körönként 4 extra BM-et vesznek le a warrior falanxról, így a rally dobásokat nyugodtan lehet az elesett egységek visszaszerzésére fordítani. Érdemes fejben tartani, hogy nem Necron, így ha hullik, akkor végleg hullik.
Obelysk: elsőre kicsit nehéz volt megszokni a fel-alá száguldozó hamutartót, kristállyal a közepén, de csak addig, amíg meg nem láttam a káosz tornyait... innentől fogva elnézőbben tekintettem rájuk. Összességében jó kiegészítése a seregnek, gyors és halálos páncélos-ék, egy alap Leman Russ Battle cannon erejével- igaz, csak fele akkora távra. Ha védelemben nem is, mozgékonyságban azért túlmutat birodalmi példagépünkön, Skimmer + Teleport képességeivel. Szüksége is lesz rá, CC és FF értékei mellett nem szeretnénk senkit sem közel engedni hozzá... Hozható monolith mellé, illetve önálló formációban is; utóbbinak inkább van értelme, ha meg akarjuk tartani a sebességéből adódó előnyt.
Monolith: ikonikus egység, ami a Living Metal, portal és a teleport képességnek hála inkább egy bástyába oltott alagút, mint mozgó erőd. Fő ágyúja nem túl marcona (szintén LR kaliber), flux arc-ja pedig közelre 2 extra attack-ot tud leosztani, de meglehetősen pontatlanul. Portalja, és kedvező ára mellett azonban így is bőven van helye a seregben, ha másnak nem, hát a Living Metal miatt boxzsákként.
War Engines
Pylon: az egyetlen légelhárító a seregben, na de milyen! 4+-ra találó TK MW, AA és földi célpontra alkalmas változatban is! Aki meg közel akar menni hozzá, az kapni fogja a mono-nál megismert flux arcokat. Teleportálásra képes, de immobil egység - nem tűnik nagy feladatnak a 2 DC-jét lekapni. Azonban a Living Metal miatt ez nem lesz annyira sétagalopp. A hátul való kempelés kivédésére a Pylon nem foglalhat objektívát, és a CZ-ja 0.
Warbarque: Egy híján egy komplett Destroyer osztag tűzerejét felvonultatja (2 heavy és két sima Gauss Cannon), ugyanannyi pontért, sőt, a két particle cannon-nak, és a flux arcnak hála, túl is szárnyalja őket. Ami a hab a tortán, hogy Commader képessége mellett nem fog phase-outolni, emellett portált is cipel, ami kritikus találat esetén bemondja az unalmast. És hadd ne mondjam, ugye a Living Metal itt is bejátszik, emellett Supreme Commanderré is fejleszthető. Kinézetre az új Necron codex Doomsday Ark-ja, vagy a Catacomb Command Barge ideális kiindulási alapot jelenthet.
Abattoir: a sereg legdrágább játékszere, így elsőrangú BTS objektíva. Állja, és adja is az ütést. Khorne nagydémont idéző értékek: 2+ CC, infiltrate, mellé 1+3 db TK(D3) zúzda, habként 3 scarab raj, Living Metal és 6 DC - a statisztikái alapján egy közepes titánt is megeszik CC-ben reggelire. A 20 cm-es sebesség, illetve a teleport hiánya miatt azonban nagyon jól kell vele helyezkedni, ha nem csak golyófogónak akarjuk. Ha kilövik, romkocsmaként marad fent a pályán. A saját formációkat ne nagyon tartsuk közel, mert kritikus sérülés esetén 5 cm-en belül mindenki kap egy MW4+(TK) támadást. Azért egy portál neki is jutott, így garantáltan könnyeket csal az ellenfél szemébe.
Aeonic Orb: a vágóhíddal egy árban lévő, "mi akart ez lenni?" stílusú gépezet; egy élő fémgömbbe zárt csillag. A concept art alapján egy nem-energiatakarékos izzóval tökéletesen proxizható... Kétféle üzemmódban működik: vagy egy ordnance battery erejét megszégyenítő tüzérségi csapást képes elszabadítani (de nem indirect fire-rel), vagy egy MW 3+ TK(D6)-os atomcsapást ad le, egyiket sem túl meghökkentő távolságra. Sok hasonlósága van az Abattoir-ral, pl. ez is ugyanolyan védett, de közelharcban csak a 3+-os FF-értékét tudja felmutatni, így nem árt mellé gyalogos fedezet. Mondjuk, túl közel ők se álljanak, mert critical esetén könnyen odakozmálhatnak, a nagysablonos MW robbanástól.
The Deceiver: a régi codex csillagistenei itt végre megmutathatják, mire képesek. A Deceiver a nevéhez, és a fluffhoz méltóan inkább a bef*satós taktika mestere, disrupt-os barrage támadásának hála, de közelharcban sincs elveszve. Emellett a sereg másik lehetséges supreme commandere, aki amellett, hogy skimmer, még teleportál is. Living metalban feszítve hadd ne mondjam, mennyire fogod szeretni őt. Ráadásul, ha kritikus találatra berobban, mindenki kap egy MW hitet, 3D6 centin belül.
The Nightbringer: itt a távolsági képesség le lett butítva egyetlen MW4+ lövésre, na de amit közelharcban tud... az bőven kimeríti az overkill fogalmát. Gyakorlatilag nem nagyon tudok elképzelni olyan modellt, vagy formációt, ami nem a biztos vereség, vagy a pürroszi győzelem ígéretével vág neki a Nightbringer elleni CC-nek. Külön öröm, hogy a másik rendszerben való kihasználatlanságuk okán a 40k-s miniatúra mindkét választáshoz marék üveggyöngyért beszerezhető, és méreteikben nagyszerűen jelenítik meg a csatatér fölé tornyosuló szörnyeket.
Scythe Class Harvester: a designerek által bevallottan "ilyen is legyen" alapon került a listába. És lehet is benne valami, Planetfall hiányában ui. nem nagyon veheti fel a versenyt a pontokért a többi választással. Mondjuk a 4BP-s MW bombázás, meg a két izmos, precíziós csapás jól hangzik, de 350 pöttyöt megbízhatóbb gyilkológépekre is elkölthetünk.
Végezetül álljanak itt az egyes egységek statisztikái: Necrons
Utolsó kommentek