Kedves Epic: Armageddon játékosok!
Ezennel meghirdetem az első magyar térképalapú hadjáratot!
A hadjárat győztesének jutalma a dicsőség, mivel a küzdelem fun alapokon nyugszik.
ALAPSZABÁLYOK
A hadjáratot a játék vezetője irányítja. Minden vitás kérdésben objektíven dönt, a szabályok és a játék legfontosabb céljának - ami nem más, mint a szórakozás - figyelembe vételével. Kéretik ezt a szempontot az egyes csaták alatt is figyelembe venni, ne rontsuk el más örömét.
A játék vezetője: Bulba
elérhetősége: bulba2@gmail.com
A játék Turbure térképén zajlik, a terület feletti minél teljesebb uralomért: TÉRKÉP
A térkép minden egyes mezője saját tulajdonságokkal bír, amelyek kihatnak az adott területért folytatott csatára. Ezek leírása a következő link alatt található: EFFEKTEK
KEZDŐPOZÍCIÓ, SEREG
A játék kezdőpozícióját minden játékosnak egy véletlenszám-generátor segítségével határozom meg, a következők figyelembevételével:
- senki sem kezdhet olyan mezőn, amin űrkikötő található
- nem kezdhet két játékos egymással szomszédos mezőn
A játék kezdetén minden játékos rendelkezik egy 10.000 pont értékű sereggel, ez a kezdő tartaléka, ezt fogja csökkenteni a helyőrségek ereje, illetve ehhhez adódik hozzá minden forduló végén a +1.000 pont erősítés.
A fordulókon belüli sorrendet véletlenszerűen állapítom meg.
FORDULÓK
A játék menete fordulókra oszlik. Minden játékos egy mezőt támadhat egy fordulóban. A forduló akkor ér véget, ha minden
játékos megtette a lépését.
Fontos kitétel, hogy egy mező, egy fordulóban csak egyszer támadható. Ha tehát valaki már megtámadott egy mezőt, függetlenül attól, hogy sikerült-e elfoglalni, az adott fordulóban az még egyszer nem támadható.
Mozgás során sugárszennyezett területre nem lehet lépni!
A fordulók végén minden játékos serege 1.000 ponttal növekszik (utánpótlás érkezik), majd a fordulóbeli sorrned szerint átrendezheti csapatait a saját területein található helyőrségei és a tartaléka közt. A helyőrségek és a tartalékok méretét köteles lejelenteni, amit a játékvezető egy táblázatban rögzít. Ez a táblázat minden játékos számára megtekintésre hozzáférhető.
HELYŐRSÉG, HARC
Minden mezőnek van egy meghatározott minimális és maximális méretű helyőrsége. Az adott mezőt birtokló játékos a forduló végén meghatározhatja, hogy mekkora erőt kíván az adott mezőn állomásoztatni, a seregének tartalékából. A következő fordulóban az adott mezőn folyó harchoz a játékos ekkora pontszámból állíthatja össze seregét.
Az adott mezőt támadó játékos szintén e két érték közti nagyságú sereggel támadhat a tartalékából, de nem köti a védő sereg mérete, azaz nem kötelező ugyan akkora erejű sereggel harcolni.
A harc során a felek által elszenvedett vereség permanens, az adott pontszám nem tér vissza, mindkét esetben levonódik a tartalékból. A túlélő sereg pontszáma megmarad és visszakerül a tartalékba.
A csatát annak befejezése előtt bármely fél feladhatja és visszavonulhat, azonban ilyenkor az addigi túlélő serege értékének 20%-át el kell könyvelnie további veszteségként.
A túlélő seregek formációértékeinek meghatározása a következő képpen történik:
- ha a formáció több, mint 2/3-a megvan a formáció pontszáma teljes értékű
- ha a formáció létszáma az eredeti 1/3-a és 2/3-a közé esik, a formáció pontszáma az eredeti érték fele
- ha a formáció több, mint 2/3-a megsemmisült, a formáció pontszáma elveszett
A számolásnál a formáció minden eredeti tagját, így a járműveket is figyelembe kell venni.
GYŐZELEM
A hadjáratot az a játékos nyeri, akinek az általa uralt mezők birtoklási értékének összege eléri az 5.000 pontot, vagy egyszerre birtokolja az összes űrkikötőt. A további sorrendet a birtoklási pontok összege határozza meg. Pontegyenlőség esetén a seregek összesített (tartalék + helyőrségek) pontértéke határozza meg a sorrendet.
BÓNUSZOK
Minden második uralt mező után a játékos választhat egyet a bónuszokból. Ezeket egy csata során használhatja fel, a sereg minden megkezdett ezer pontja után egyet (tehát pl. 2.250 pontos sereg esetén hármat). Ezek a bónuszok nem vesznek el, a felhasználásukkal, számuk csak a mezők elvesztésével csökken. A választott vagy elvesztett bónusz típusát a játékos minden forduló végén lejelenti a játékvezetőnek, aki egy publikus táblázatban azt közzéteszi. A választható bónuszok listája a következő: BÓNUSZOK
SPECIÁLIS SZABÁLYOK
Mezők támadása
Alapvetően csak a saját mezővel szomszédos, vagy az azzal szomszédos mező támadható (tehát 2 mező távolság). Amennyiben a játékos rendelkezik űrkikötővel, ez a távolság 4 mezőnyire nő (az űrkikötőtől mérve)! Amennyiben azonban a támadó nem szomszédos mezőt támad meg, úgy az utánpótlási nehézségek miatt a sereg initiative ratingje a csata erejéig 1-el romlik (tehát pl. 2+-ról 3+ra).
Repülési magasságok
A repülő (nem skimmer) egységek aktiválásakor be kell jelenteni annak repülési magasságát. Kétféle magasságértéket használunk a hadjáratban: alacsony, magas.
Támadni csak azonos repülési magasságon lévő célpontot lehet. Kivételt képeznek a fighter egységek, akik képesek magasságot váltani, azonban ekkor a támadásukat -1 módosítóval hajtják végre.
A két magasság közti különbségek a következők.
Alacsony
A nem airborne csapatokat szállító gépek kötelezően ezen a magasságon érkeznek. A repülési útjuk során amennyiben AT fegyverrel rendelkező infantry egység 15cm-es körébe érnek azok (egységenként) rálőhetnek, bomber esetén -2, fighter esetén -3 módosítóval. A támadás a szokott módon zajlik. Egyéb dolgokban a szabályok változatlanok.
Magas
Az airborne csapatokat szállító gépek kötelezően ezen a magasságon érkeznek. Ez a magasság már csak AA fegyverekkel lőhető, normál módon. A bombereknek lehetősége van innen stratégiai bombázást végrehajtani. A barrage típusú támadások esetén két kis sablon lecserélhető egy nagy sablonra, de ez esetben a találatra -1 módosító jár. Egyebekben a szabályok változatlanok.
Légiharc
Légiharc esetén a felek egyszerre hajtanak végre támadást minden fegyverükből. Ezt követően számolhatók a veszteségek. Fighter típusú egységek bomberek ellen +1 módosítót kapnak a támadásra.
Utolsó kommentek