Szükséges eszközök
Az Epic-hez az alábbi eszközök szükségesek:
- - cm beosztású mérőszalag (megjegyzendő, hogy minden távolság előre lemérhető)
- - dobókockák (sok-sok D6)
- - kis és nagy GW körsablon
- - találatjelzők (üveggyöngy, pénzérme, cigarettacsikk)
- - sereg
A játék időtartama
Az átlagos Epic csata oldalanként 1.000pont = 1 óra időtartamú, amiben benne van az asztal berendezése és az elpakolás is, azaz egy 3.000 – 3.000 pontos csata kb. 3 órás.
A játék célja
Az Epic csaták általában nem az ellenség teljes kiirtásáról, hanem célpontok és területek uralmáról szólnak.
Győzelmi pontokat az alábbiakért lehet kapni:
- - ha egyedül uralod az ellenfél térfelén lévő saját fő célpontot: 1 pont
- - ha egyedül uralod a saját térfeleden lévő 3 célpontot: 1 pont
- - ha elpusztítottad az ellenfél legdrágább formációját: 1 pont
- - ha nem áll megtöretlen ellenfél a térfeleden: 1 pont
Fentieken felül bármiért lehet győzelmi pontot (VP) kapni, amiről előzetesen a játékosok megállapodtak.
Egységtípusok
Az Epic egységek mindegyike besorolható valamely egységtípusba. Ezek a következők:
- - karakter (character, CH): hősök, bajnokok vagy különleges egységek tartoznak ebbe a csoportba. Értékeik annak az egységnek az értékeivel egyeznek meg, amelyhez csatlakoznak, de általában vannak extra támadásai illetve speciális képességei, amelyekkel kibővíti az egység tudását.
- - gyalogság (infantry, INF): egyszerű gyalogos egységek. AP típusú fegyverekkel támadhatók.
- könnyű jármű (light vehicle, LV): gyengén páncélozott, de gyakran gyors egységek. A támadó eldöntheti, hogy AP vagy AT típusú támadást ad le rá.
- - páncélozott jármű (armoured vehicle, AV): páncélozott harcjárművek, jellemzően tankok. AT típusú fegyverekkel támadhatók.
- - harci gép (war engine, WE): nagyméretű, több sérülést elviselő harci jármű. AT típusú fegyverekkel támadható. Nehezen elpusztítható egység. Amennyiben a sereglista másként nem rendelkezik, a sereg max. 25%-a lehet war engine.
- - légierő (aircraft, AC): repülő harcjármű. AA típusú fegyverekkel támadható. Nagyon gyors egység, de kör végén el kell hagynia a pályát.
- - űrhajó (space craft, SC): bolygó körüli egység, ami bombázhatja a felszínt. Csak egyszer jön csatánként, kör elején és a játék előtt meghatározott területet szórja meg. Nem támadható.
Egységek adatai
Minden Epic egység az alábbi adatokkal rendelkezik:
- - típus (type): az egység típusa (lásd fent)
- - sebesség (speed): ezt a cm-ben mért maximális távolságot mozogja le egy lépéssel az egység
- - páncélzat (armour): megmutatja, hogy milyen jól védett, gyors, azaz milyen nehezen elpusztítható az egység. Ha találatot kap, ennek az értéknek megfelelőt vagy nagyobbat kell dobni a játékosnak, különben az egység elpusztul
- - közelharc (close combat): megmutatja, hogy mennyire hatékony az egység közelharcban
- - tűzharc (firefight): azt jelzi, hogy milyen hatékony támogató tüzet képes nyújtani az egység
- - fegyverek (weapons): az egység által használt fegyvereket jelzi. Ha ugyanazon fegyverből több van az adott egységnél, az a fegyver neve előtt egy szorzószámmal jelentkezik (pl. 2× rocket launcher). Ez esetben a támadáshoz dobott kockák számát is ennyiszer kell alkalmazni.
- - lőtáv (range): a fegyver lőtávolsága cm-ben. Ha ez az érték base contact, akkor csak közelharcban alkalmazható.
- - tűzerő (firepower): a fegyver hatékonysága tüzeléskor és a tűz típusa. A tűz típusa a következő lehet:
o AP (anti-personel): gyalogság és könnyű jármű ellen használható
o AT (anti-tank): könnyű- és páncélozott járművek, valamint harci gépek ellen használható
o MW (macro-weapon): nagy tűzerejű fegyver, légierő és űrhajó kivételével bármi ellen használható
o AA (anti-aircraft): csak légierő ellen használható
o BP (barrage): területre ható tüzérségi támadás, mely mind AP, mind AT lehet, függően attól, milyen egység került a tüzérségi sablon alá. Ezen felül megkaphatja a macro-támadás előnyeit is.
o small arms: csak firefight esetén alkalmazható, légierő és űrhajó kivételével bármi ellen
o assault weapon: csak közelharcban használható, egységtípustól függetlenül
- - speciális szabályok (notes): előfordulhat, hogy egy fegyver valamilyen különleges szabállyal bír, az itt kerül jelzésre.
- - egység szabály (unit notes): ha az egység valamely különös képességgel bír, az itt kerül jelzésre.
Utolsó kommentek