Címkék

Utolsó kommentek

  • Leaxe: Megnéztük az első titán durranáskor. Scoutra is kapnak. "If any Scout or Battle Titan formation is destroyed, then any friendly formations within line of sight receive one blast marker." MeyilKree... (2015.10.28. 08:47) A titánok harca
  • Bulba: Bár nem néztem meg most a sereglistákat, de úgy rémlik, hogy az AM-nél csak battle titan kilövése után kap a többi line of sight-ban álló formáció blast markert. A Warhound viszont scout titan... (2015.10.28. 05:06) A titánok harca
  • MeyilKree: Azonnali betűméretnövelést követelek, mert olvashatatlan telefonon és tableten is! A képek jók viszont! ;) (2015.10.27. 22:59) A titánok harca
  • Sebitar: Ó jessz! Köszöntük!:) (2014.08.15. 18:55) Epic szabálykönyv magyarítás 2nd edition
  • Petrow: Nicey nice, köszönjük! (2014.08.15. 13:22) Epic szabálykönyv magyarítás 2nd edition
  • Utolsó 20

Kürtszó harsan...

2012.07.20. 08:16 | Bulba | 1 komment

Kedves Epic: Armageddon játékosok!

Ezennel meghirdetem az első magyar térképalapú hadjáratot!

A hadjárat győztesének jutalma a dicsőség, mivel a küzdelem fun alapokon nyugszik.

ALAPSZABÁLYOK

 

A hadjáratot a játék vezetője irányítja. Minden vitás kérdésben objektíven dönt, a szabályok és a játék legfontosabb céljának - ami nem más, mint a szórakozás - figyelembe vételével. Kéretik ezt a szempontot az egyes csaták alatt is figyelembe venni, ne rontsuk el más örömét.

A játék vezetője: Bulba

elérhetősége: bulba2@gmail.com

A játék Turbure térképén zajlik, a terület feletti minél teljesebb uralomért: TÉRKÉP

A térkép minden egyes mezője saját tulajdonságokkal bír, amelyek kihatnak az adott területért folytatott csatára. Ezek leírása a következő link alatt található: EFFEKTEK

 

KEZDŐPOZÍCIÓ, SEREG


A játék kezdőpozícióját minden játékosnak egy véletlenszám-generátor segítségével határozom meg, a következők figyelembevételével:

- senki sem kezdhet olyan mezőn, amin űrkikötő található

- nem kezdhet két játékos egymással szomszédos mezőn

A játék kezdetén minden játékos rendelkezik egy 10.000 pont értékű sereggel, ez a kezdő tartaléka, ezt fogja csökkenteni a helyőrségek ereje, illetve ehhhez adódik hozzá minden forduló végén a +1.000 pont erősítés. 

A fordulókon belüli sorrendet véletlenszerűen állapítom meg.

FORDULÓK

A játék menete fordulókra oszlik. Minden játékos egy mezőt támadhat egy fordulóban. A forduló akkor ér véget, ha minden

 játékos megtette a lépését.

Fontos kitétel, hogy egy mező, egy fordulóban csak egyszer támadható. Ha tehát valaki már megtámadott egy mezőt, függetlenül attól, hogy sikerült-e elfoglalni, az adott fordulóban az még egyszer nem támadható.

Mozgás során sugárszennyezett területre nem lehet lépni!

A fordulók végén minden játékos serege 1.000 ponttal növekszik (utánpótlás érkezik), majd a fordulóbeli sorrned szerint átrendezheti csapatait a saját területein található helyőrségei és a tartaléka közt. A helyőrségek és a tartalékok méretét köteles lejelenteni, amit a játékvezető egy táblázatban rögzít. Ez a táblázat minden játékos számára megtekintésre hozzáférhető.

 

HELYŐRSÉG, HARC

Minden mezőnek van egy meghatározott minimális és maximális méretű helyőrsége. Az adott mezőt birtokló játékos a forduló végén meghatározhatja, hogy mekkora erőt kíván az adott mezőn állomásoztatni, a seregének tartalékából. A következő fordulóban az adott mezőn folyó harchoz a játékos ekkora pontszámból állíthatja össze seregét.

Az adott mezőt támadó játékos szintén e két érték közti nagyságú sereggel támadhat a tartalékából, de nem köti a védő sereg mérete, azaz nem kötelező ugyan akkora erejű sereggel harcolni.

A harc során a felek által elszenvedett vereség permanens, az adott pontszám nem tér vissza, mindkét esetben levonódik a tartalékból. A túlélő sereg pontszáma megmarad és visszakerül a tartalékba.

A csatát annak befejezése előtt bármely fél feladhatja és visszavonulhat, azonban ilyenkor az addigi túlélő serege értékének 20%-át el kell könyvelnie további veszteségként.

A túlélő seregek formációértékeinek meghatározása a következő képpen történik:

- ha a formáció több, mint 2/3-a megvan a formáció pontszáma teljes értékű

- ha a formáció létszáma az eredeti 1/3-a és 2/3-a közé esik, a formáció pontszáma az eredeti érték fele

- ha a formáció több, mint 2/3-a megsemmisült, a formáció pontszáma elveszett

A számolásnál a formáció minden eredeti tagját, így a járműveket is figyelembe kell venni.

GYŐZELEM

A hadjáratot az a játékos nyeri, akinek az általa uralt mezők birtoklási értékének összege eléri az 5.000 pontot, vagy egyszerre birtokolja az összes űrkikötőt. A további sorrendet a birtoklási pontok összege határozza meg. Pontegyenlőség esetén a seregek összesített (tartalék + helyőrségek) pontértéke határozza meg a sorrendet.

BÓNUSZOK

Minden második uralt mező után  a játékos választhat egyet a bónuszokból. Ezeket egy csata során használhatja fel, a sereg minden megkezdett ezer pontja után egyet (tehát pl. 2.250 pontos sereg esetén hármat). Ezek a bónuszok nem vesznek el, a felhasználásukkal, számuk csak a mezők elvesztésével csökken. A választott vagy elvesztett bónusz típusát a játékos minden forduló végén lejelenti a játékvezetőnek, aki egy publikus táblázatban azt közzéteszi. A választható bónuszok listája a következő: BÓNUSZOK

 

SPECIÁLIS SZABÁLYOK

Mezők támadása

Alapvetően csak a saját mezővel szomszédos, vagy az azzal szomszédos mező támadható (tehát 2 mező távolság). Amennyiben a játékos rendelkezik űrkikötővel, ez a távolság 4 mezőnyire nő (az űrkikötőtől mérve)! Amennyiben azonban a támadó nem szomszédos mezőt támad meg, úgy az utánpótlási nehézségek miatt a sereg initiative ratingje a csata erejéig 1-el romlik (tehát pl. 2+-ról 3+ra).

Repülési magasságok

A repülő (nem skimmer) egységek aktiválásakor be kell jelenteni annak repülési magasságát. Kétféle magasságértéket használunk a hadjáratban: alacsony, magas.

Támadni csak azonos repülési magasságon lévő célpontot lehet. Kivételt képeznek a fighter egységek, akik képesek magasságot váltani, azonban ekkor a támadásukat -1 módosítóval hajtják végre.

A két magasság közti különbségek a következők. 

Alacsony

A nem airborne csapatokat szállító gépek kötelezően ezen a magasságon érkeznek. A repülési útjuk során amennyiben AT fegyverrel rendelkező infantry egység 15cm-es körébe érnek azok (egységenként) rálőhetnek, bomber esetén -2, fighter esetén -3 módosítóval. A támadás a szokott módon zajlik. Egyéb dolgokban a szabályok változatlanok.

Magas

Az airborne csapatokat szállító gépek kötelezően ezen a magasságon érkeznek. Ez a magasság már csak AA fegyverekkel lőhető, normál módon. A bombereknek lehetősége van innen stratégiai bombázást végrehajtani. A barrage típusú támadások esetén két kis sablon lecserélhető egy nagy sablonra, de ez esetben a találatra -1 módosító jár. Egyebekben a szabályok változatlanok.

Légiharc


Légiharc esetén a felek egyszerre hajtanak végre támadást minden fegyverükből. Ezt követően számolhatók a veszteségek. Fighter típusú egységek bomberek ellen +1 módosítót kapnak a támadásra.

Címkék: Turbure-i

A bejegyzés trackback címe:

https://epichq.blog.hu/api/trackback/id/tr54664574

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bulba 2012.07.20. 09:32:31

Jelentkezési határidő: 2012.07.23. éjfél
Sorsolás: 2012.07.24.
Első csata: 2012.07.25-től

Eddigi jelentkezők:
-Leaxe: ork
-Gobbo: ork
-Matusy: tyranid
-Meaneye: chaos
-Bulba: space marines