Címkék

Utolsó kommentek

  • Leaxe: Megnéztük az első titán durranáskor. Scoutra is kapnak. "If any Scout or Battle Titan formation is destroyed, then any friendly formations within line of sight receive one blast marker." MeyilKree... (2015.10.28. 08:47) A titánok harca
  • Bulba: Bár nem néztem meg most a sereglistákat, de úgy rémlik, hogy az AM-nél csak battle titan kilövése után kap a többi line of sight-ban álló formáció blast markert. A Warhound viszont scout titan... (2015.10.28. 05:06) A titánok harca
  • MeyilKree: Azonnali betűméretnövelést követelek, mert olvashatatlan telefonon és tableten is! A képek jók viszont! ;) (2015.10.27. 22:59) A titánok harca
  • Sebitar: Ó jessz! Köszöntük!:) (2014.08.15. 18:55) Epic szabálykönyv magyarítás 2nd edition
  • Petrow: Nicey nice, köszönjük! (2014.08.15. 13:22) Epic szabálykönyv magyarítás 2nd edition
  • Utolsó 20

Alapszabályok 2. - Formációk, kezdeményezés, parancsok

2011.06.09. 12:21 | Bulba | Szólj hozzá!

 

Formációk
Az Epic-ben az egyes egységek más egységgel közösen, formációkban harcolnak. A formációk együtt cselekvő egységek összessége, akik tevékenysége mindig azonos. Együtt mozognak, együtt tüzelnek ugyan arra a célpontra stb.
A formációk összetétele minden esetben kiderül a sereglistából. Itt van meghatározva a formáció összetétele és pontértéke, a bővítés lehetőségei és azok költsége.
Játék közben a formációk nem bonthatók szét és olvaszthatók össze tetszőlegesen.

Koherencia
A formációk együttműködéséhez szükséges, hogy azok koherenciában legyenek. Ez azt jelenti, hogy az egységek közt a távolság nem lehet nagyobb, mint 5cm. Ha a koherencia megtörik, a formáció a következő mozgását köteles úgy irányítani, hogy a koherencia létrejöjjön. Ha ez nem történik meg, a koherencián kívüli egységet el kell távolítani (elkóborolt a csatamezőn).
Ha kör végi rally-n a formáció koherenciája meg van szakadva, úgy a rallyra -1 büntetés jár.
 
Stratégiai érték és kezdeményezés
Minden seregnek van két jellemző értéke, a stratégiai érték (strategy rating) és a kezdeményezés (initiative rating).
A stratégiai érték segít meghatározni, hogy melyik sereg cselekedhet a körben elsőként. Ez egy egyszerű érték, amihez egyes szituációkban hozzá kell adni 1D6 eredményét. Minél magasabb ez a szám, annál jobb.
A kezdeményezés azt mutatja meg, hogy az egyes formációkat mennyire könnyű irányítani. Ez egy célszám (pl. 2+), ami azt jelenti, hogy alapesetben a formáció cselekvéséhez erre az értékre kell dobni D6-al. Ezt számos dolog módosíthatja.
példa: A Space Marine sereg strategy rating-je 5, initiative rating-je 1+.
 
Találat jelzők
A találat jelzők (blast marker, BM) a játék igen fontos momentumai. Ezek olyan „zavaró” tényezőt jelképeznek, amik megnehezítik a katonák dolgát a harcmezőn, elbizonytalanítják őket.
 
Találat jelzőt számos dologért lehet kapni:
o   ha elrontotta a formáció a parancsvételt 1 BM
o   ha rálőnek a formációra 1 BM
o   minden egyes egység veszteség 1 BM
o   teleport esetén 6-os eredmény D6-on 1 BM / dobás
Minden egyes találat jelző „elnyom” egy egységet a formációból, azaz nem tüzelhet. Ez az elnyomás hátulról a formáció eleje felé történik.
Ha annyi találat jelző összegyűlik, amennyi a formáció összlétszáma, a formáció megtörik.
 
Megtörés
Ha egy formáció valamely okból megtörik, nem cselekedhet az adott körben.
Háziszabály: Ilyenkor véletlenszerű irányban (szóráskockával meghatározva) mozog egyet a maximális mozgásértékével, majd egy másodikat tetszőleges irányba. Ez a második mozgás nem kötelezően maximális mértékű.
Ha a menekülés során beleszaladna egy ellenséges formációba, akkor attól 5cm-re megáll és a két formáció firefight összecsapást hajt végre (a megtört formáció -1 módosítóval).
Ha a menekülés során a formáció épületbe lép, vagy abban törik meg, azt nem kell, hogy elhagyja.
Ha a formáció  koherenciája megtörik, a normál szabályokat kell alkalmazni.
 
Parancsok
Minden formáció kapott parancsok alapján cselekszik. Ezek előre maghatározott cselekvéssorok. Ahhoz, hogy kiderüljön, a formáció végrehajtja-e a kapott parancsot, egy kezdeményezést (initiative test) kell dobni. Ennek célszáma alapesetben a sereg kezdeményezése, amit a következők módosítanak:
o   a formációnak van blast markere -1
o   a formáció megtartja a kezdeményezést -1

 

A formációk az alábbi parancsokat hajthatják végre:
advance: a formáció mozog egyet és tüzel
engage: a formáció egy mozgás után közelharcba kezd (talpkontaktusba kerül az ellenféllel)
double: a formáció kettőt mozog és tüzel -1 módosítóval
marsch: a formáció hármat mozog
marshall: a formáció tüzel -1 módosítóval és újrarendeződik, vagy mozog egyet és újrarendeződik. Az újrarendeződés során 2D6 dobásból a nagyobbiknak megfelelő számú találatjelző távolítható el a f
ormációról.
overatch:  a formáció nem mozog, hanem lesben áll. Ha az ellenfél cselekvése során annak egy formációja kerül, rálőhet, még annak esetleges lövése előtt. Az overwatch a formáció következő cselekvéséig, vagy az overwatch „ellövéséig” használható.
sustained fire: a formáció nem mozog, hanem tüzel +1 módosítóval.
hold: a formáció vagy mozog, vagy tüzel, vagy újrarendeződik. Ez a parancs kezdeményezés dobás nélkül, vagy elrontott kezdeményezés dobással is végrehajtható.
  

 
Kezdeményezés megtartása
A játékos cselekvését követően dönthet úgy, hogy megkísérli megtartani a kezdeményezést és még egyszer cselekedni egy másik szabad formációjával. Előre meg kell nevezni a formációt és a cselekvést, majd dobni kell egy kezdeményezést -1 módosítóval.
Nem tartható fenn a kezdeményezés egy sikertelen kezdeményezés után.
Ha az ellenfélnek már nincs szabad formációja, a kezdeményezés nem tekinthető fenntartottnak.
 
 

 

Címkék: szabályok

A bejegyzés trackback címe:

https://epichq.blog.hu/api/trackback/id/tr782983128

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.