Címkék

Utolsó kommentek

  • Leaxe: Megnéztük az első titán durranáskor. Scoutra is kapnak. "If any Scout or Battle Titan formation is destroyed, then any friendly formations within line of sight receive one blast marker." MeyilKree... (2015.10.28. 08:47) A titánok harca
  • Bulba: Bár nem néztem meg most a sereglistákat, de úgy rémlik, hogy az AM-nél csak battle titan kilövése után kap a többi line of sight-ban álló formáció blast markert. A Warhound viszont scout titan... (2015.10.28. 05:06) A titánok harca
  • MeyilKree: Azonnali betűméretnövelést követelek, mert olvashatatlan telefonon és tableten is! A képek jók viszont! ;) (2015.10.27. 22:59) A titánok harca
  • Sebitar: Ó jessz! Köszöntük!:) (2014.08.15. 18:55) Epic szabálykönyv magyarítás 2nd edition
  • Petrow: Nicey nice, köszönjük! (2014.08.15. 13:22) Epic szabálykönyv magyarítás 2nd edition
  • Utolsó 20

Alapszabályok 1. - Eszközök, egységek

2011.06.08. 13:31 | Bulba | 2 komment

 

Szükséges eszközök
Az Epic-hez az alábbi eszközök szükségesek:
-      - cm beosztású mérőszalag (megjegyzendő, hogy minden távolság előre lemérhető)
-      - dobókockák (sok-sok D6)
-      - kis és nagy GW körsablon

-      - találatjelzők (üveggyöngy, pénzérme, cigarettacsikk)
-      - sereg
 
A játék időtartama
Az átlagos Epic csata oldalanként 1.000pont = 1 óra időtartamú, amiben benne van az asztal berendezése és az elpakolás is, azaz egy 3.000 – 3.000 pontos csata kb. 3 órás.
 
A játék célja
Az Epic csaták általában nem az ellenség teljes kiirtásáról, hanem célpontok és területek uralmáról szólnak.
Győzelmi pontokat az alábbiakért lehet kapni:
-     - ha egyedül uralod az ellenfél térfelén lévő saját fő célpontot: 1 pont
-     - ha egyedül uralod a saját térfeleden lévő 3 célpontot: 1 pont
-     - ha elpusztítottad az ellenfél legdrágább formációját: 1 pont
-     - ha nem áll megtöretlen ellenfél a térfeleden: 1 pont
Fentieken felül bármiért lehet győzelmi pontot (VP) kapni, amiről előzetesen a játékosok megállapodtak.
 

Egységtípusok

Az Epic egységek mindegyike besorolható valamely egységtípusba. Ezek a következők:

-     - karakter (character, CH): hősök, bajnokok vagy különleges egységek tartoznak ebbe a csoportba. Értékeik annak az egységnek az értékeivel egyeznek meg, amelyhez csatlakoznak, de általában vannak extra támadásai illetve speciális képességei, amelyekkel kibővíti az egység tudását.
-     gyalogság (infantry, INF): egyszerű gyalogos egységek. AP típusú fegyverekkel támadhatók.
-       könnyű jármű (light vehicle, LV): gyengén páncélozott, de gyakran gyors egységek. A támadó eldöntheti, hogy AP vagy AT típusú támadást ad le rá.
-  - páncélozott jármű (armoured vehicle, AV): páncélozott harcjárművek, jellemzően tankok. AT típusú fegyverekkel támadhatók.
-  - harci gép (war engine, WE): nagyméretű, több sérülést elviselő harci jármű. AT típusú fegyverekkel támadható. Nehezen elpusztítható egység. Amennyiben a sereglista másként nem rendelkezik, a sereg max. 25%-a lehet war engine.
-    -  légierő (aircraft, AC): repülő harcjármű. AA típusú fegyverekkel támadható. Nagyon gyors egység, de kör végén el kell hagynia a pályát.
-    -  űrhajó (space craft, SC): bolygó körüli egység, ami bombázhatja a felszínt. Csak egyszer jön csatánként, kör elején és a játék előtt meghatározott területet szórja meg. Nem támadható.
 
Egységek adatai
Minden Epic egység az alábbi adatokkal rendelkezik:
-     -  típus (type): az egység típusa (lásd fent)
-     -  sebesség (speed): ezt a cm-ben mért maximális távolságot mozogja le egy lépéssel az egység
-    -   páncélzat (armour): megmutatja, hogy milyen jól védett, gyors, azaz milyen nehezen elpusztítható az egység. Ha találatot kap, ennek az értéknek megfelelőt vagy nagyobbat kell dobni a játékosnak, különben az egység elpusztul
-     -  közelharc (close combat): megmutatja, hogy mennyire hatékony az egység közelharcban
-     -  tűzharc (firefight): azt jelzi, hogy milyen hatékony támogató tüzet képes nyújtani az egység
-    -  fegyverek (weapons): az egység által használt fegyvereket jelzi. Ha ugyanazon fegyverből több van az adott egységnél, az a fegyver neve előtt egy szorzószámmal jelentkezik (pl. 2× rocket launcher). Ez esetben a támadáshoz dobott kockák számát is ennyiszer kell alkalmazni.
-  - lőtáv (range): a fegyver lőtávolsága cm-ben. Ha ez az érték base contact, akkor csak közelharcban alkalmazható.
-     -  tűzerő (firepower): a fegyver hatékonysága tüzeléskor és a tűz típusa. A tűz típusa a következő lehet:
o   AP (anti-personel): gyalogság és könnyű jármű ellen használható
o   AT (anti-tank): könnyű- és páncélozott járművek, valamint harci gépek ellen használható
o   MW (macro-weapon): nagy tűzerejű fegyver, légierő és űrhajó kivételével bármi ellen használható
o   AA (anti-aircraft): csak légierő ellen használható
o   BP (barrage): területre ható tüzérségi támadás, mely mind AP, mind AT lehet, függően attól, milyen egység került a tüzérségi sablon alá. Ezen felül megkaphatja a macro-támadás előnyeit is.
o   small arms: csak firefight esetén alkalmazható, légierő és űrhajó kivételével bármi ellen
o   assault weapon: csak közelharcban használható, egységtípustól függetlenül
-    -  speciális szabályok (notes): előfordulhat, hogy egy fegyver valamilyen különleges szabállyal bír, az itt kerül jelzésre.
-     -  egység szabály (unit notes): ha az egység valamely különös képességgel bír, az itt kerül jelzésre.

 

Címkék: szabályok

A bejegyzés trackback címe:

https://epichq.blog.hu/api/trackback/id/tr982983125

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

István 2011.06.08. 13:31:00

Bízom benne, hogy még sokan így lesznek ezzel... :-)
Elsőként a szabályokon akarok túljutni, azt követik majd a seregleírások.

Sebitar 2011.06.08. 13:31:00

Uff!

Én nagyon örülök ennek a blognak...érdekel a téma...
Remélem még sok hasznos cikk lesz a jövőben:)

Sebitar